2017-06-14 18:56

City Gross ny huvudsponsor till Stadium Sports Camp!

Ladda ned

​Stadium Sports Camp och City Gross har tecknat ett samarbetsavtal för 2017 och 2018, där den familjeägda matbutikskedjan går in och ser till att närmare 8000 deltagare aktiveras på sommaren. Tillsammans ska Sports Camp och City Gross se till att deltagarna och de över 1200 ledarna kan orka mera genom energipåfyllning men också få lära ut vikten av att äta rätt för att orka med sommarens roligaste vecka!

ommaren 2017 kommer närmare 8000 deltagare komma till Halmstad och Norrköping för att sporta, träffa nya kompisar och ta del av sommarens häftigaste sommarlovsvecka. Som ny huvudsponsor för lägret vill City Gross se till att deltagarna kan orka mera på plats genom att bjuda på frukt hela veckan. Förutom att bidra med frukt, så är kunskapen om kost och rörelse viktigt för deltagare och ledare. Därför tar Stadium Sports Camp och City Gross fram en gemensam kostutbildning, där ledarna utbildar deltagarna i vikten av att äta rätt, för att orka hela veckan.

-– Stadium Sports Camp är ett fantastiskt event med mer fokus på att alla får vara med och aktivera sig och ha roligt, än på tävlingsmomentet. Det stämmer väl överens med våra värderingar och vi hoppas utifrån bland annat vår kunskap om hur man med matkassar skapar vettiga måltider kunna bidra med en kostutbildning som blir en del av en rolig och aktiv upplevelse, säger Peter Mårtensson, event- och sponsoransvarig på City Gross.

City Gross kommer finnas som leverantör av all frukt för deltagare och ledare på plats, så att energidepåerna hela tiden är laddade för aktivitet. Under fyra veckor är det närmare 1200 ledare med nästan 8000 deltagare som skrattar, sover, svettas och sportar tillsammans, vilket kräver att man måste få i sig energi hela tiden. Samtidigt tror vi på att ge ungdomarna chansen att själva få diskutera hur det ska gå att kombinera kosten och träningen på plats, genom utbildning. Med vår kunskap av att skapa matkassar anpassade för vardagen och vårt intresse för att stötta idrotten och unga aktiva, tror vi att kostutbildningen hjälper ungdomarna att få en rolig och aktiv vecka., säger Peter Mårtensson.

Marcus Grapne, ansvarig för lägret, tycker att det nya samarbetet känns helt i linje med lägrets vision.

-Vi är glada över att få en positivt laddad och aktiv huvudsponsor som vill vara med och se till att våra deltagare får en oförglömlig vecka på sommarlovet. Genom stöttningen kan vi tillsammans utveckla upplevelsen och kvalitetssäkra lägret.

Den 25 juni är det för tjugotredje året i rad dags för Stadium Sports Camps lägerveckor, denna gång med en aktiv partner, som gör hållbara val och som vill aktivera ungdomar genom sitt sponsorskap.

För mer information, kontakta;
Marcus Grapne
General Manager, Stadium Sports Camp
Tel: 0709-75 17 00